انتقال سند توسط مراجع قضایی

دو حالت متداول وجود دارد که در آن درخواست از دادگاه برای انتقال سند ضروری است. بیشترین حالت زمانی است که صاحب ملک فوت می کند و مالک مشترکی در آن ملک وجود ندارد. موقعیت متداول دیگری که در آن ممکن است نیاز به درخواست از دادگاه برای انتقال سند توسط مراجع قضایی باشد، پس از طلاق است. در نهایت، دلایل منحصر به فرد دیگری وجود دارد که چرا دادگاه باید برای انتقال یک سند مداخله کند. در نظر داشته باشید که هنگام اجاره سند یا اجاره وثیقه برای زندانی ، شرایط مالکیت سند را به خوبی بررسی کنید. در این خصوص، کارشناسان گروه حقوقی سون شما را یاری می کنند.

انتقال سند توسط مراجع قضایی

شرایط طلاق یا مرگ

در این شرایط، دادگاه مناسب را برای تنظیم دادخواست انتقال سند انتخاب کنید. در صورت لزوم انتقال به دلیل طلاق، دادخواست را به دادگاه خانواده تقدیم کنید. در صورتی که انتقال به دلیل فوت مالک باشد، دادخواست در دادگاه بدوی مطرح می شود.

از منشی دادگاه یک دادخواست فرم استاندارد برای انتقال سند توسط مراجع قضایی دریافت کنید. معمولاً کارمندان دادگاه فرم‌های اولیه و همچنین یک بسته راهنما را برای افرادی که بدون کمک وکیل پیگیر امور حقوقی هستند، نگهداری می‌کنند. پیش نویس دادخواستی برای انتقال عنوان املاک از همسر سابق یا از یک فرد متوفی را دریافت نمایید.

در دادخواست دلایل خاصی را ذکر کنید که چرا حکم دادگاه برای انتقال سند ضروری است. به عنوان مثال، همسر سابق از امضای سند برای شما خودداری کرد، یا آنکه شما وارث یک فرد متوفی هستید. دادخواست یا درخواست را امضا کنید. در دادگاه بدوی، دادخواست باید در مقابل سردفتر برای انتقال سند توسط مراجع قضایی ، با این عبارت امضا شود که امضا کننده زیر سوگند یاد می کند که دادخواست فوق در حد علم و عقیده، صحیح است.

این نوع سلب مسئولیت و تأیید امضای شما در دادگاه خانواده الزامی نیست. سپس، دادخواست (یا درخواست) را نزد منشی دادگاه تنظیم کنید. اخذ حکم از دادگاه مبنی بر اعطای سند به شرط عدم اعتراض مشروع به درخواست. در این نوع موارد، هیچ اعتراضی وجود ندارد، زیرا قانون یا دستور قبلی دادگاه مشخص می کند که چه کسی باید مالکیت ملک را به دست آورد.

مرحله 1

یک فرم دادخواست برای انتقال سند توسط مراجع قضایی از منشی دادگاه دریافت کنید. از این نوع دادخواست در صورتی استفاده می شود که دلیل دیگری غیر از طلاق یا فوت برای اخذ حکم دادگاه برای انتقال سند وجود داشته باشد.  فرم دادخواست مالکیت را تکمیل کنید، توجه داشته باشید که اوراق دادگاه، از جمله یک نسخه از دادخواست، باید به آخرین مالک شناخته شده سابقه املاک مورد نظر ابلاغ شود. درخواست فرم آگهی انتشار از منشی دادگاه کرده و اطلاعیه دادخواست معلق در بخش اطلاعیه حقوقی یک روزنامه محلی منتشر نمایید. در این اخطار مهلتی ذکر شده است که در آن هر فردی که به دنبال احراز منافع مالکیت در املاک مورد نظر است، می تواند نسبت به برای انتقال سند توسط مراجع قضایی اعتراض کند.

اخذ حکم قطعی از دادگاه مبنی بر اعطای انتقال سند بدون اعتراض موجه صورت می گیرد. به طور معمول هیچ اعتراضی این خصوص وجود ندارد.

نحوه انتقال سند از والدین متوفی

انتقال اموال از ترکه پدر و مادر متوفی به وراث آنها با تسلیم سند قانونی به رسمیت شناخته شده در دفتر اسناد رسمی مستند می شود. این سند بسته به شرایط خاص، ممکن است به شکل یک سند اجرایی یا یک سند مدیر باشد. به این منظور، نوع سند مورد نیاز را تعیین کنید.

در صورتی که پدر و مادر متوفی شما وصیت نامه ای مبنی بر تعیین وصی برای ترکه خود تنظیم کرده اند، باید سند اجرائی تنظیم کنید. اگر که پدر و مادر شما بدون تنظیم وصیت نامه یا تعیین مجری فوت کرده اند، باید سند مدیر را برای انتقال سند توسط مراجع قضایی ثبت کنید. با مدیر یا مجری دارایی والدین خود تماس بگیرید. از او بخواهید که سند را امضا کند.

سند را نزد منشی دادگاه در شهرستانی که ملک در آن قرار دارد بایگانی کنید. این مدرک رسمی وجود سند را ارائه می می کند. هنگامی که در آینده زیر سوال برود. کپی گواهی شده سند را از منشی دادگاه درخواست کنید. این کپی را برای سوابق خود نگه دارید.

انتقال سند توسط مراجع قضایی
انتقال سند توسط مراجع قضایی

انتقال زمین یا ملک

انتقال زمین اصطلاحی قانونی است که برای توصیف زمانی که شخصی مالکیت زمین را به دست شخص دیگری می‌گیرد، استفاده می‌شود. کلیه نقل و انتقالات باید با سند کتبی ثابت شود تا معتبر باشد. هنگامی که سند امضا می شود، ضمانت هایی را از طرف مالک قدیمی به مالک جدید در مورد شرایط مالکیت ملک ایجاد می کند. نوع ضمانت نامه های ارائه شده در سند به زبان مورد استفاده، هنگام انتقال سند توسط مراجع قضایی بستگی دارد.

سند ضمانت نامه بالاترین تضمین را از طرف اعطاکننده در مورد شرایط مالکیت ملک به اعطاکننده می دهد. با استفاده از ضمانت نامه، اعطاکننده به گیرنده اطمینان می دهد که به هیچ وجه نقصی در مالکیت وجود ندارد و اعطاکننده موظف است خساراتی را که به دلیل مشکل در مالکیت ملک متحمل می شود به گیرنده بپردازد.

 

اسناد نمایندگی شخصی برای استفاده در رابطه با وثیقه،  پس از مرگ صاحب ملک محفوظ است. نماينده شخصي منصوب از طرف دادگاه وصيت از اين نوع خاص سند، براي انتقال مال به ورثه تركه يا فروش آن به شخص ثالث بسته به شرايط وصيت نامه استفاده خواهد كرد.

ضمانت نامه های ارائه شده با سند نمایندگی شخصی در انتقال سند توسط مراجع قضایی ، بسیار محدود است. ضمانت نامه به سادگی به گیرنده اطمینان می دهد که نماینده شخصی هیچ کاری برای ایجاد نقص در عنوان در حین صدور گواهی انجام نداده است. می توانید در خصوص رویه قانونی انتقال سند، با گروه حقوقی سون در ارتباط بوده و مشاوره های لازم را دریافت نمایید

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در tumblr
Tumblr

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.